Annons:
Etikettflygplats
Läst 1189 ggr
Magi-cat
2013-11-21 21:01

Landade på fel flygplats

Ajdå, kan inte ha varit så kul för piloterna i det enorma fraktflygplanet när de upptäckte att de landat på fel flygplats, för liten för att planet skulle kunna lyfta säkert…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17883513.ab

Lyckligtvis gick det bra ändå….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
ElLobo
2013-11-23 11:09
#1

Jag läste det där när nyheten var ny,  och de ansågs vara fast på Jabara. Även om McConnell ligger i samma stad så är ju landtransport av ett så stort plan ingen enkel sak.

Nu löste det sig ju tydligen bra till slut i alla fall.

Mona22
2013-11-24 17:43
#2

Känns ganska dåligt att de landade fel, man har ju flygrutter osv. Sedan på större maskiner är det ju mer avancerat.

Magi-cat
2013-11-24 17:47
#3

Det kändes nog inget vidare :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-11-25 08:40
#4

Jag tycker lite synd om piloten. 🙂

Det visar sig att han inte bara tog fel på flygplats utan på väderstreck. Orsak: han kunde inte tyda sin egen handstil!!

Ofattbart - i teknikens tidevarv blir handstilen avgörande för ett stort misstag? 🤪🤦‍♂️

Kan det vara så att han var väldigt trött också? Arbetsförhållandena för piloter är nog inte alltid de bästa…

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/pilotens-forklaring-till-fellandningen-handstilen_8760200.svd


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mona22
2013-11-25 09:45
#5

Finns ju gps och landningshjälp i de maskinerna. Han borde sett att han landade på fel ställe. Tur att han kom därifrån allafall.

Magi-cat
2013-11-25 09:51
#6

Det är ju det, det finns all teknik - ändå hänger det till slut på den mänskliga faktorn…på gott och ont.

Själv har jag så dåligt lokalsinne så jag fattar inte hur de någonsin kommer rätt! 😃
Fast jag är ju inte pilot heller…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
ElLobo
2014-01-13 13:16
#7

Nu var det dags igen …

Landade på fel flygplats

Det var nog inte pilotens bästa dag på jobbet – han landade ett passagerarplan på helt fel flygplats.

– Vi vet inte vad som hände, säger en talesperson för flygbolaget Southwest Airlines till CNN.

Länk: Landade på fel flygplats

ElLobo
2014-04-20 23:15
#8

Landade på fel flygplats – piloten flyger vidare

Piloterna på en Boeing 737 med 124 passagerare tog fel på flygplats och satte ner planet på en landningsbana som var så kort att de tvingades panikbromsa för att inte planet skulle hamna utför ett stup.

Nu har den ena piloten beslutat sig för att lägga av – medan den andra flyger vidare.

Länk: Landade på fel flygplats – piloten flyger vidare

Mona22
2014-04-21 08:19
#9

Hur lyckas man? Man ställer ju bara in flygplatsens kod och flyger dit. Hur svårt kan det vara? Tornet borde väl hört av sig om man inte kommer på rätt tid.

Magi-cat
2014-04-21 08:22
#10

Jag tycker lite synd om dem. 🙂

Där sitter de i godan ro med autopilot och så ska de hitta en speciell flygplats i myllret. Jag tror inte tekniken kan göra allt….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ElLobo
2014-07-02 05:28
#11

Då har det hänt igen!

”Oj, vi landade visst på fel flygplats …”

Det gick inte riktigt som besättningen på Vietjets flight 8575 tänkt sig.

Inte de 200 passagerarna heller.

Landning på fel flygplats och fel semesterort.

Länk: ”Oj, vi landade visst på fel flygplats …”

Upp till toppen
Annons: