Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3263 ggr
ElLobo
6/2/12, 1:07 PM

Avgångshallen -- gate 3

En ny gate öppnas. Det är bara att komma in när du vill.

Här kan vi skriva om vad som helst mellan himmel och jord. Ja, allt som inte har med flyg att göra. Väder och vind kanske? Eller vad du ska göra eller har gjort under dagen.

Tidigare gater:

Annons:
Leffe
6/3/12, 12:43 PM
#1

Och regnet det bara öser ner

Sköt om er

Leffe
6/5/12, 4:14 AM
#2

God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.

Sköt om er

Leffe
6/11/12, 11:31 AM
#3

Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!

Sköt om er

Leffe
6/17/12, 12:44 PM
#4

Nu ska jag över till min syster och hjälpa henne med lite tips och råd angående borrning i väggen. Ute regnar det.

Sköt om er

Leffe
6/24/12, 2:55 PM
#5

Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.

Sköt om er

Leffe
6/26/12, 12:19 PM
#6

Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.

Sköt om er

Annons:
Leffe
7/3/12, 12:02 PM
#7

Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.

Sköt om er

Leffe
7/4/12, 10:44 AM
#8

Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns

Sköt om er

Leffe
7/9/12, 11:44 AM
#9

Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.

Sköt om er

Leffe
7/10/12, 12:38 PM
#10

Mulet ute, men det är ju sommar förstås. Det är varmt i alla fall.

Leffe
7/12/12, 12:15 PM
#11

Nu har de varit här och bytt motorn till dörröppnarmaskineriet. Det har läckt hydralolja i hela farstun. Killen som bytte sa att det var konstigt för garantin gällde fortfarande. När han sedan bytt och kollade den gamla så gällde inte garantin längre. Fastighetsskötaren hade varit in och vridit på ventil när porten inte riktigt gått igen. Efter det har det sakta runnit mer och mer olja. Han borde ha märkt att ventilen läckte, men struntade i det tydligen. Det viktigaste var att porten låstes ordentligt. Det var jobbigare att fixa ojämnheterna i dörren efter alla inbrottsförsök tydligen. Det var ju dessa som gjörde att dörren inte stängdes riktigt.

Leffe
7/13/12, 12:20 PM
#12

Regner öser ned och åskan dundrar. Sommar, sommar, sommar…. Det känns som en bra städdag med andra ord.

Sköt om er

Leffe
7/17/12, 12:55 PM
#13

Solen vet inte riktigt hur den ska ha det. Solstrålarna lyser upp och värmer så skönt för att plötsligt försvinna. Kommer tillbaka, försvinner och så vidare. En lugn dag enligt planerna, men man vet aldrig - planer brukar spricka.

Sköt om er

Annons:
Leffe
7/20/12, 8:42 AM
#14

Dagen börjar med ett veterinärbesök. Fröja ska bli av med sina stygn. Sedan blir det några timmar i lugn och ro innan det är dags att ge sig i väg till min ena systersons bröllop.

Solen skiner och sköt om er

Leffe
7/22/12, 10:21 AM
#15

Soligt. Idag är det Hagaparken med Fjärilshuset och Koppartälten som gäller.

Sköt om er

Leffe
7/25/12, 7:55 AM
#16

Uppe tidigt för jag måste ringa Hjälpmedelscentralen. Fick punktering på elrullstolen på Skansen i går.. Katterna tittade lite förvånat på mig från sina liggplatser när jag gick upp

Sköt om er

Leffe
7/26/12, 10:01 AM
#17

Mulet ute. Sovit dåligt i natt och redan uppe. Det blir nog ingen bra dag idag - eller också blir det det.

Sköt om er

Leffe
7/29/12, 11:29 AM
#18

OS från morgon till kväll just nu. Ögonen är väl snart fyrkantiga.

Sköt om er

Leffe
7/31/12, 12:30 PM
#19

Idag är det OS för hela slanten som gäller

Leffe
8/4/12, 11:45 AM
#20

Solen skiner, OS på teven och ögoninflammationen verkar ha släppt. Ser med andra ord ut att bli en bra lördag

Sköt om er

Annons:
Leffe
8/5/12, 11:56 AM
#21

Nyss uppstigen. Såg OS till ca fyra i morse. Nu är OS påsatt igen. Katterna har fått mat och jag tagit min medicin. Nu sover katterna och jag är vaken.

Sköt om er

Leffe
8/6/12, 12:15 PM
#22

En "svenskdag" i OS. Gissa vad jag kommer göra

Sköt om er

Leffe
8/7/12, 4:37 AM
#23

Börjar bli dags att lägga sig då man helt plötsligt funderar på vad det är för sport man sitter och tittar på under nattens OS-sändningar

Sköt om er

Leffe
8/9/12, 4:41 AM
#24

I natt kollade jag inte OS utan gick och la mig och sov. Vaknade 1,5 timmar senare. Gissa vad jag gjorde då - jo kollar OS

Sköt om er

Leffe
8/10/12, 11:46 AM
#25

I köksfönstret lyser solen på blå himmel. I vardagsrumsfönstret so m är på motsatt sida. är det ingen sol utan ett stort svart moln över hela himlen.. Som tur är spelar det ingen roll. Det är ju OS på teven

Sköt om er

Leffe
8/12/12, 1:28 PM
#26

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

Leffe
8/13/12, 11:54 AM
#27

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Annons:
Leffe
8/14/12, 10:39 AM
#28

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Leffe
8/16/12, 12:44 PM
#29

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

Leffe
8/25/12, 3:13 PM
#30

Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.

Bamse 08
8/31/12, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Imorgon är det ridning som gäller.

Hoppas jag får en lite piggare häst denna gång, red Kavaljer (22 år) förra gången och pågrund av hans ålder kan man räkna ut att det inte går i en blinande fart men han är ändå fin att rida.

Tyvärr har även min favorit storhäst gått bort, hon blev 25 år gammal.

R.I.P Ronda ♥

What doesn't kill you makes you stronger.

Leffe
9/22/12, 1:29 PM
#32

Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.

Sköt om er

Leffe
10/6/12, 1:01 PM
#33

Solen skiner och i kväll ska jag på kräftskiva

Sköt om er

Leffe
10/11/12, 11:26 AM
#34

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

Annons:
Leffe
10/22/12, 6:10 AM
#35

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

Leffe
10/31/12, 11:51 AM
#36

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Leffe
11/7/12, 9:33 AM
#37

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Gittan
11/23/12, 8:33 AM
#38

Ja så är det åter fredag och julen närmar sig. Första advent väntar utanför dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
11/23/12, 11:21 AM
#39

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

Leffe
11/24/12, 11:49 AM
#40

Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.

Sköt om er

Leffe
11/25/12, 12:22 PM
#41

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

Annons:
Leffe
12/1/12, 1:32 PM
#42

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

Leffe
12/5/12, 12:31 PM
#43

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

Leffe
12/8/12, 11:47 AM
#44

Idag är det teve för hela slanten. Skidor och hockey

Sköt om er

Leffe
12/10/12, 1:33 PM
#45

Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung

Sköt om er

Gittan
12/10/12, 3:27 PM
#46

Nu har de varnat att vi kommer bli riktigt insnöade i natt och i morgon.. Snön kommer från öster den här gången. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
1/27/13, 1:04 PM
#47

Idag teve för hela slanten. Tennis, bandy, trav.

Leffe
2/2/13, 12:02 PM
#48

Snön är nästan borta och solen skiner. Vad mer kan man begära? Värme förstås, men man kan ju inte få allt. Katterna tycks njuta i alla fall. De ligger på sängen i solen och sover

Sköt om er

Annons:
Leffe
2/6/13, 11:57 AM
#49

Det snöar igen. Helt onödigt tycker jag

Sköt om er

Leffe
3/1/13, 12:44 PM
#50

Ny månad och sommaren närmar sig. Tittar på alpin skidåkning på teven. Väntar på längdskidåknings-VM då är det plötsligt mitt i all vintersportande EM i friidrott. Ur led är tiden.

Sköt om er

Leffe
5/13/13, 11:43 AM
#51

En helt underbar dag. Nu har det varit fint nästan hela maj - ja den halva som varit i alla fall. Tänk om hela sommaren kan bli så här fin, men var tog våren vägen. Ena dag försvinner snön och nästa dag börjar buskar och träd att grönska.

Sköt om er

Leffe
10/30/13, 11:33 AM
#52

Dagen går i matens tecken. Ska köpa torrfoder till katterna och sedan ska jag köpa lite mat till min frys.

Sköt om er

Upp till toppen
Annons: