Airbus-planet föll - flera kilometer!
Vågar inte ens tänka tanken….🤫
Airbus-planets båda motorer stannade på 12 000 meters höjd och planet föll till 8000 meter innan piloterna fick ordning på situationen. Bra gjort får man säga och tur att planet höll sig på rätt köl.
Det kunde sedan landa som vanligt i Shanghai.
Sedan kommer något jag inte förstår:
"Eftersom inga problem kunde hittas i motorerna genomfördes sedan returflygningen till Singapore med två timmars försening."
Hur kan man inte hitta något fel när båda motorerna stannat i luften?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Det kanske var som med planet som störtade i floden, att piloten helt enkelt hade stängt av motorerna?
Ja antingen som #1 skriver. Eller så är det helt enkelt så med detta som så många andra saker.. Ibland händer grejer man inte kan förklara för att man helt enkelt inte har tekniken att luska ut vad det är som egentligen försiggår.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Varför stänger man av motorerna i dåligt väder på 12 000 m höjd?
Från The Guardian:
"“Both engines experienced a temporary loss of power and the pilots followed operational procedures to restore normal operation of the engines,” it said."
Planet kan ha hackats med ett USB-minne eller en mobiltelefon.
Se även det misstänkta mjukvarufelet på A400M som stängde av och blockerade 3 av 4 motorer på planet som kraschade i Spanien.
Det som är lite konstigt med Flight SQ836 är att man tillåter alla flygplan av samma Airbus A330-300 modell (Rolls-Royce motorer) att fortsätta flyga utan att ta reda på orsaken genom att spara undan innehållet i och undersöka dom svarta lådorna. Stängde motorerna av sej själv och blockerade alla försök att starta motorena under 25 minuter pga maskinfel, eller var det inkompetenta piloter som inte kunde starta motorerna under desssa 25 minuter?
Om det är ett möjligt maskinfel kan det ge katastrofala effekter om det inträffar på 2 km höjd istället för 12 km.
maskin = alla maskiner, inklusive datormaskiner

Huygens kommer ju ganska ofta med konspirationsteorier, men just den här kan faktiskt ha någon slags bäring på det moderna samhällets sårbarhet för cyberangrepp och andra datorrelaterade brott och krigshandlingar.
Även om det inte var så att någon hade hackat sig in i planets dator och stängt av motorerna, så kan det ju finnas en sådan sårbarhet, och det är inte heller omöjligt att ett alldeles vanligt datorfel, en tillfällig glitch, skulle kunna åstadkomma ett allvarligt fel, som exempelvis att motorerna stängs av.
Man får väl hoppas att undersökningen görs lite mer grundligt, för att hitta felkällan, och att de som bygger olika transportmedel tar säkerheten på allvar. Det går ju till exempel att hacka sig in i bilar och styra deras system från en vanlig mobiltelefon, så att man kan få bromsarna att sluta fungera eller låsa alla dörrar så att det inte går att ta sig vare sig ut eller in utan att slå sönder fönstren.
Såg just det att det går att hacka sig in i bilar och fjärrstyra dem. Så varför inte flygplan….? Går det så gör någon det, förr eller senare. Och plötsligt låter mantrat om hur säkert det är med flyg ganska ihåligt….
Så sårbart det är med den fantastiska tekniken…