Flyg iFokus

Flyg

Etiketterolyckorboeing
Läst 145 ggr
Cojimar
0

Svår flygolycka i Kina

En Boeing 737 från China Eastern Airlines med 133 passagerare ombord rapporteras ha kraschat in i ett berg i regionen Guangxi i södra Kina. Uteslutet med överlevande befarar en svensk expert som studerat omständigheterna och bilder från nedslagsplatsen.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

En Boeing 737 från China Eastern Airlines har kraschat i Kanton. 133 passagerare befann sig ombord flyget.
Cojimar
0

När räddningspersonal tagit sig fram till vraket till fots i den oländiga terrängen kunde de bara konstaterat faktum- det fanns inga överlevande. Orsaken till flygkatastrofen är hittills okänd, men spekulationer är redan i full gång.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

I 69 minuter flög flight 5735 till synes normalt innan planet mystiskt störtade mot marken och förintades. Experter ser
Cojimar
0

Var haveriet ett nytt Lubitzfall?

Flygdata från det plan som kraschade in i ett berg i Kina i mars tyder på att planet avsiktligt tvingades till att störtdyka, enligt The Wall Street Journal.