Daisy DC-3 (SE-CFP) klipp
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns det något vackrare på Bromma Flygfält än Daisy? Inte tror jag det i alla fall. Daisy är en DC-3 som ägs av Flygande Veteraner. Kanske vi ska göra ett eget inlägg om just Daisy och Flygande veteraner om intresse finnes.
Men nu åter till Daisy. Jag tycker personligen att se Daisy är något helt enomt. Men att höra henne och hennes motorer är bara helt en wow! Jag och min dotter har haft den stora äran att få åka med och njuta av Daisy i luften, vilket är ett minne för livet!
Lägger in lite klipp så vi alla kan njuta lite av denna vackra kärra.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Bromma flygplats 70 år och en flygning med Daisy
Det här klippet är inte med Daisy,men nog så vackert att både se och lyssna på

Daisy är en mycket vacker flicka. 

Jag kan ju tipsa om en tråd på Modellbygge:

För de som är intresserade av DC-3:an och dess historia, så kan jag rekommendera den här boken:
Fin artikel som länken angav.. Jag som var så sugen på att göra en artikel om Daisy. Då tösabiten och jag varit medlemmar i föreningen under flera år, och deras tidning har skrivit om min dotter.. Har verkliegn fina bilder hemma på Daisy.
Men som sagt hon är vacker!

#6: Det kan aldrig bli för mycket skrivet om gamla fina flygplan.
Nja det känns inte så, visst är Daisy en ljuvlig kärra, men vill inte "ta över" då den andra är riktigt fin.

Men en artikel om Flygande Veteraner skulle inte vara så dumt.
#6 Jag tycker du ska skriva din artikel. Vad jag förstått kan du mycket och har egen erfarenhet av planet. Dessutom skriver du med känsla och det är viktigt.

Apropå Daisy och Flygande Veteraner, så passar jag på att saxa ett tips från Svenskt Flyghistoriskt Forum:
TV4 med Bengt Fritjofsson har gjort ett reportage om Flygande Veteraner och DC-3 Daisy. Detta kulturinslag kommer på “Nyhetsmorgon söndag” TV4 31 juli. Någon gång mellan 7.58 och 11.30.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.