Flyg iFokus

Flyg

Etiketterflyglinjerflygbolag
Läst 1586 ggr
Bamse 08
0

SAS lanserar trådlöst internet på flyg

SAS gör som Norwegian och lanserar trådlöst internet ombord på flygplanen.

Den 17 december är det premiär på flera av SAS rutter.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article14006899.ab

What doesn't kill you makes you stronger.

Leffe
0

Man får hålla på med internet, men inte med mobiltelefonen. Kan någon förklara för mig

medde
0

Var det inte ett plan som just krachade just på grund av internet som fanns på planet? Har för mig det var en orsak till tadgedin som hände. Om det var överhettning eller om det var kanske störning på instrumenten. Minns inte helt hundra på den punkten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaybrew
0

Två olika frekvenser samt sändningsstyrkor är skillnaden mellan mobil och ett eget lokaluppsatt trådlöst nätverk ombord.

Mobilmaster är det långt till uppe i det blå samt att man flyger bra snabbt. Detta innebär att mobilerna i princip har maximal sändningsstyrka för att få kontakt med en mast.

Det är som att man utsätter sig för större sändningsstyrkor från mobilen när man åker bil eller tåg. Sen tar man och beaktar att ombord finns det 100-500 personer med mobiler och samtliga maxsänder, risken är är liten men alldeles för hög för att acceptera användandet av mobiler ombord. Det finns telefoner ombord numera så om man måste ringa så kan man det. Vill man bara hålla på och leka med mobilen tja då inser alla att det räcker att risken är en på miljonen att det orsaker felkällor hos planet för att vara oacceptabelt. Relationen blir lite gran som Angry birds - eller komma fram lol jag vet vad jag väljer.

/Fridaybrew

Kingston12
0

Utnärkt! Synd bara att SAS tar väldigt god tid på sig. 
http://www.sas.se/sv/Allt-om-resan/Under-resan/saswifi/

Hoppas fler hakar på. Det är kanon på längre flygningar. 
Satt och surfade på en Lufthansa-flight över Atlanten för ett tag sedan. Funkade bra. Minus är väl att det kostar 10 EUR om man åker Ekonomi.

Fridaybrew
0

10 euro är ett kap ställ det mot  en business/förstaklass biljett är typ 10 ggr dyrare (nästintill) så 10 euro är helt oki jämförelse. Man får vad man betalar för helt enkelt =)

Sen att det kanske inte är värt att betala 10 euro för att spela wordfued eller liknande är ju upp till var och en lol =)

Så det ska nog till lite mer "viktiga" saker för att spendera 10 euro =)

/Fridaybrew

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer