Ibland blir det riktigt fel.
Är det det som kallas mjuklandning…

Ja, så blir det om man bromsar hårt eller om man skippar att hålla höjdroder. Jag har nästan varit med om samma sak men som tur var så lättade bara ändan lite innan man kom på det
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Det är bra känsligt alltså?

Nja, de flesta småflygplan har oftast bara bromsar på huvudhjulen(det par som sitter bredvid varandra). på ett plan med sporrhjul som det var i detta fall betyder det att om man bromsar för hårt så stannar framhjulen men resten av planet vill fortsätta. Detta kan motverkas till viss del genom att hålla fullt höjdroder. Annars får man se till att inte bromsa så hårt 
När man bromsar ett plan som har noshjul stannar hjulen till lite då också men då har man hjulet fram som gör att den ej tippar över.Men svänger man skarpt med ett sådant samtidigt som man bromsar hårt så tippar de oftast med.
Jag tror jag förstår. Jag kommer i alla fall inte att prova
Man kan säga att det är som på de gamla färdtjänstbussarna när det var halt. Innan bromsverkan på bakhjulen var framhjulen låsta

Haha, nej det känns lite onödigt kanske 
Läskigt att försöka styra en sådan buss
I nedförsbackar som vid Södersjukhuset var det bara att låta framhjulet glifda mot trottoarkanten om man inte fick stopp innan trafiksignalen nedanför backen som var i en kurva. Man lärde sig

Låter lite som framhjulssladd, det brukar jag häva genom att dra lite lätt i handbromsen men det kanske inte är så lyckat att göra i en färdtjänstbuss
Det får man bara göra på halkbana. På den tiden när dessa bussar fanns så var nog inte fastsättningen och bälterna alltför bra för kunderna i rullstolarna