Modellflyg

Den är stor med andra ord

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
oja,väldigt stor.

Du har att göra ser jag

Ja, dom där bilderna är från i höstas men det är ändå nästan lika långt kvar på bygget.

Välkommen till en rolig hobby. Jag lärde mig flyga med en sk78 vilket är en föregångare till din om jag fattat det rätt.
Ska din hurricane bli el eller metanoldriven? Be någon van person provflyga den åt dig första gången bara. lätt att göra misstag och då krashar du din fina modell.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Tack!
Den ska bli metanol driven och jag har hjälp av några erfarna flygare och byggare medan jag bygger, och jag tror att nån av dom ska få provflyga den först, men det kan ta flera år innan den blir klar. Först och främst pga penga bristen, jag är ju bara 14år så det kommer att ta tid att få ihop pengar till all elektronik.
¨Hur går det med bygget?

Det går framåt. Jag har snart plankat klart vingen och då är det bara små jobb och elektronik kvar. Går det som planerat så kan den vara flygklar till sommaren, om inte pengarna sätter stopp för allt. 
Och den blir eldriven istället. Det skulle bli för dyrt och jobbigt med allt annat.

Bra att det går framåt. Helt rätt att det blir el, så mycket enklare och startar i alla väder . har slutat helt med metanol då det bara kladdar. El och bensin kör vi på här
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

jo, nån gång i framtiden så kanske jag skaffar nåt metanol flyg, men inte nu.